Usein kasvattaa. Mutta sateentekijä sekään ei ole.
Sain eräältä asiakkaaltani viestin: ”Mediahanke meni hyvin. Saimme kolmessa päivässä lähemmäs 70 liidiä netin kautta. Siinä riittää purettavaa myyntijohtajalle pitkäksi aikaa”.
Kyseessä oli erään asiakkaan ensimmäinen yhteistyöprojektimme. Saimme juuri oikean median toimittajan kiinnostumaan asiakkaastani, joka teki journalistisen jutun hänen tarinastaan. Valitsimme etukäteen, mistä teemoista ja millä faktoilla asiakkaani voisi haastattelun antaa, mutta emme pyrkineet puuttumaan journalismiin.
Toimin hankkeessa ideoijana ja ovien aukaisijana toimittajan ja asiakkaan välissä.
Kokemukseni mukaan medianäkyvyys oikeassa mediassa tukee myyntiä lähes aina. Tai tarkemmin sanottuna: antaa mahdollisuuden kasvattaa.
Asiakkaideni mukaan medianäkyvyys auttaa yrityksen johtamisessa monella tavalla.
“Kerran kvartaalissa meidän on hyvä saada näkyvyyttä isossa mediassa. Sillä on heti vaikutus moneen asiaan. Rekrykampanjoihin tulee enemmän hakemuksia, markkinointi tehostuu ja myynti helpottuu”, erään ison asiakkaani toimitusjohtaja on kertonut.
Medianäkyvyydellä on silti rajansa. Tunnettuisuudella ei pysty korvaamaan puutteita tuotteistuksessa. Tai jos markkinointi- ja myyntikone ei ole kunnossa.