Skip to main content

PR on työtä tunnettuuden hyväksi.

Mitä PR tarkoittaa?

PR on lyhenne englanninkielisistä sanoista public relations ja tarkoittaa työtä erilaisten yritysten, organisaatioiden, henkilöiden ja tuotemerkkien maineen ja tunnettuuden hyväksi.

Miten PR-työtä tehdään?

PR:ää voi tehdä esim. järjestämällä tapahtumia, julkaisemalla oman yrityksen asiantuntemukseen perustuvaa sisältöä (artikkelit, videot, sosiaalinen media) ja tavoittelemalla ns. ansaittua näkyvyyttä mediassa.

Me Promotedilla koemme, että näkyvyys journalistisessa tukee parhaiten yrityksen tunnettuutta. Toistuva julkisuus mediassa rakentaa asiantuntijamielikuvaa ja tekee brändistä tutun potentiaalisille asiakkaille. Säännöllisestä näkyvyydestä muodostuu yritykselle kilpailuetu, joka lisää asiakkaiden kiinnostusta ja helpottaa myyntiä.

Miten yritys voi päästä mediaan?

Kannattaa perehtyä, millaisia aiheita mediat käsittelevät ja kuinka journalistinen ajattelu toimii. Toimittajia kiinnostaa se, mikä on heidän yleisölleen tärkeää. Journalismi ei ole mainostamista, eikä kaupallinen ratkaisu siksi useinkaan ylitä uutiskynnystä. Yritys on median näkökulmasta kiinnostava, kun se voi tarjota dataa tai vaikkapa ihmisen, joka osaa vastata johonkin yleisöä askarruttavaan kysymykseen tai ongelmaan.

Jarin kyky luoda tuoreelle yrityksellemme ansaitun median tilaa on häkellyttävä. Olen monessa ollut mukana mutta milloinkaan ei muutaman kuukauden vanhan yrityksen vyöllä ole ollut juttuja YLEssä, Kauppalehdessä, Helsingin Sanomissa sekä Turun Sanomissa. Mielenkiinnon herättämiskyvystä kertoo omaa tarinaansa se että monesti toimittajat eri medioista osasivat olla yhteydessä meidän suuntaan. Huikeaa osaamista!

-Startup-yrityksen myyntijohtaja